REENGINEERING HOME IMPROVEMENT

REENGINEERING HOME IMPROVEMENT

Kingfisher verrast met een nieuw winkelconcept dat enkele dagen geleden de deuren heeft geopend te Wallington, een residentiële buurt ten zuiden van London.
Met GoodHome heeft de marktleider de ambitie om het begrip Home Improvement te heruitvinden. 
Het nieuwe concept is een perfecte illustratie van hoe DIY Retailers op zoek gaan naar een winkelformule die ‘urban & service’ optimaal verzoenen in het ‘fygitaal’ tijdperk.

In deze typische buurtwinkel (500 m²) werd een team van tien zeer goed opgeleide vakmensen opgesteld die zowel de particulier als de professionele klant ten dienste zijn van 7:00 tot 20:00.

Met GoodHome by B&Q heeft Kingfisher de internationale ambitie om een winkelformule aan te bieden die uiterst ‘solution-driven’ is; ofte het klussen in al zijn dimensies bijzonder toegankelijk maakt.

In dat perspectief werd resoluut geopteerd om het assortiment te beperken tot 6.000 SKU’s, vooral decoratie, verlichting en sanitair gericht. De verfafdeling vormt de ‘eye-catcher’. GoodHome is het resultaat van alle leerprocessen uit de Kingfisher portfolio en meer specifiek het servicemodel van Screwfix.  Digitale consoles (touchscreens) sturen het koopproces aan. Het totaalassortiment kan gelijktijdig digitaal besteld worden met een eigen 24 u thuisbelevering. Additioneel wordt dit aanbod uitgebreid tot 20.000 SKU’s volgens het Click & Collect principe. Opvallend werd ook voor dit concept niet geaarzeld om het aanbod DIY& PRO te ‘blurren’ (Makita naast Stanley).

FEBIN plant in het najaar een studiereis naar de UK waarbij dit concept vanzelfsprekend op het programma zal staan.

Source: Insight DIY Team & Kingfisher PLC

Source:
https://www.retail-week.com/home-and-diy/store-gallery-bandq-launches-smaller-goodhome-format/7031782.article?authent=1