Merchandising & Remodeling

AkzoNobel

Ombouw voor het merk Ambiance.

Opdracht

Ombouw voor het merk Levis Ambiance (4 tot 10 meter):

  • Verfpotten van een nieuw label voorzien
  • Een test meubel monteren + plaatsen
  • Nissen monteren + plaatsen
  • Didactische panelen plaatsen

Concreet

Een aanzienlijk project waarbij ruim 430 winkels (Hubo, Gamma, Brico en Mr. Bricolage) bezocht moet worden.

Een team van 50 medewerkers wordt gedurende twee maanden dagelijks ingezet om in totaal 2800 meter om te bouwen voor het merk Ambiance.

Het project start met de ombouw van 3 pilootwinkels in samenwerking met het AkzoNobel team om alles grondig uit te testen. In deze eerste fase wordt een specifieke opleiding gegeven om de montage van tester meubels en de nissen goed onder de knie te krijgen.

Vervolgens komt elk team onder coördinatie van een All Fields teamleider terecht, die voor de nodige briefing zorgt.

De concrete ombouw omvat een uitgebreid takenpakket:

  • Verfpotten uit het schap nemen
  • Bepaalde assortimenten inscannen en klaarzetten voor retour
  • Bepaalde assortimenten, stuk per stuk, voorzien van een nieuw label
  • Nieuwe assortimenten op de juiste plek in het schap plaatsen
  • POS-materiaal wijzigen, aanpassen en plaatsen (didactische kopborden horizontale en verticale banners)
  • Nieuwe prijsetiketten bevestigen

Tijdens de ombouw worden foto’s en eventuele opmerkingen dagelijks toegevoegd aan het online rapportagesysteem.

Zo kan AkzoNobel de vooruitgang van het totaalproject nauwkeurig opvolgen, met een compleet overzicht van alle 430 winkels.

De opdracht afronden, doen we met een grondige debriefing op het hoofdkantoor van AkzoNobel.