Inzichten

SMA XMAS Lunch Key-Note speaker schot in de roos! Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde gisteren de Belgian Sales Management Community te Grimbergen in Salons de Romree voor de traditionele Kerstlunch. Het alom bekende concept van deze unieke happening mag gerust als model fungeren voor het verenigingsleven. Wat...

De visie van l’Echangeur Het Parijse l’Echangeur, minder bekend door onze Belgische retail community, is al ruim twee decennia lang, een toonaangevend retail innovatielab.  Al sinds de eeuwwisseling was en blijft het Innovation Retail Lab van l’Echangeur baanbrekend door haar know-how te delen en vooral te...

Het nieuwste groeisegment voor DIY heet Henry: deze doelgroep van +26 jarigen vervangt sinds kort het potentieel van de Baby-Boomers. De brede Amerikaanse doelgroep van millenials (geboren tussen 1980 en 2000) telt 93 miljoen jongeren waarvan 4,8 miljoen precies 26 jaar oud zijn. En net dit...

Hoofdredacteur van Trends, Daan Killemaes, schreef recent een merkwaardig stuk over de toekomst van winkels in België.  Met als titel ‘ Alibaba en de veertig winkelrovers ‘ maakte hij een vlijmscherpe analyse over de impact van e-commerce op het huidig beleid van fysische winkels. Een...