Inzichten

Soudal Belgium, number 2 in Adhesives & Sealants (Consolidated Turnover 690 bn €),  just announced the appointment of the Belgian Stéphane Dalimier as its Regional Manager Benelux & UK. In this new function Stephane Dalimlier (52) will lead all operations in B2C and B2B in Belgium,...

In an interview, Patrick Vandenbogaerde, Managing Director of Brico Belgium Group, explains how he wants to secure the position of market leader, even in difficult times. For this regional report, let’s focus on the market leader of the Belgium DIY market. Especially since it’s a very...

Bob Douliez, CEO of the Garden Center Holding, talks about the new Belgian garden centre concept Oh’Green, which has emerged from three formats Four months ago in Aarschot, the Garden Centre Holding put the first pilot store of its further developed sales concept Oh‘Green into...

Do-It-With Me marktsegment verdient diepgaande reflectie en actie Afgelopen maand was één van de ‘hot topics’ op het wereldcongres voor Home Improvement de versmelting tussen DIY en PRO. “Liquid expectations are driving change at Home Depot” stak een overtuigende Matt Schweickert, Chief Strategy Offer, van wal...

Wereldmarktleider wijzigt focus: Interne in plaats van organische groei In een spraakmakend interview afgelopen week verrast CEO Craig Menear met de aankondiging van een gewijzigde focus: Home Depot heeft niet minder dan $11Mio veil om haar digitaal business model te optimaliseren. “In de periode 2019-2022 worden...

SMA XMAS Lunch Key-Note speaker schot in de roos! Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde gisteren de Belgian Sales Management Community te Grimbergen in Salons de Romree voor de traditionele Kerstlunch. Het alom bekende concept van deze unieke happening mag gerust als model fungeren voor het verenigingsleven. Wat...

De visie van l’Echangeur Het Parijse l’Echangeur, minder bekend door onze Belgische retail community, is al ruim twee decennia lang, een toonaangevend retail innovatielab.  Al sinds de eeuwwisseling was en blijft het Innovation Retail Lab van l’Echangeur baanbrekend door haar know-how te delen en vooral te...

Het nieuwste groeisegment voor DIY heet Henry: deze doelgroep van +26 jarigen vervangt sinds kort het potentieel van de Baby-Boomers. De brede Amerikaanse doelgroep van millenials (geboren tussen 1980 en 2000) telt 93 miljoen jongeren waarvan 4,8 miljoen precies 26 jaar oud zijn. En net dit...

Hoofdredacteur van Trends, Daan Killemaes, schreef recent een merkwaardig stuk over de toekomst van winkels in België.  Met als titel ‘ Alibaba en de veertig winkelrovers ‘ maakte hij een vlijmscherpe analyse over de impact van e-commerce op het huidig beleid van fysische winkels. Een...