De DIY mosterd haal je nog steeds bij Home Depot

De DIY mosterd haal je nog steeds bij Home Depot

Het nieuwste groeisegment voor DIY heet Henry: deze doelgroep van +26 jarigen vervangt sinds kort het potentieel van de Baby-Boomers. De brede Amerikaanse doelgroep van millenials (geboren tussen 1980 en 2000) telt 93 miljoen jongeren waarvan 4,8 miljoen precies 26 jaar oud zijn.
En net dit specifiek segment wordt bijzonder aantrekkelijk voor de DIY & Home Improvement sector tijdens de komende twee decennia. Op deze jonge leeftijd droomt deze Amerikaan van een huis, een gezin omdat zijn niet onbescheiden jaarinkomen van ruim 35.000 tot 50.000 $ dit net toelaat.
The Henry’s (High Earners Not Rich Yet ) verschillen van hun ouders, de Baby Boomers, in die zin dat zij minder gefocust zijn op sparen, maar eerder verstandig willen consumeren en investeren op jonge leeftijd. Bovendien zijn ze hoog geschoold, zeer goed (digitaal) geïnformeerd en … trendsetters.

Home Depot zou Home Depot niet zijn mocht ’s werelds marktleider in DIY & Home Improvement niet onmiddellijk op deze sneltrein zijn gesprongen.  De tandem Lisa Destefano, VP Marketing en Ted Decker, VP Merchandising werkte recent een doordachte online marketingstrategie programma uit waarmee ze de Henry’s al meteen tot hun trouwe klanten wisten aan te trekken. Onder meer met de ‘ Home Depot Instore Online Courses ‘ bedachten ze educatieve programma’s die de winkels meer als ‘ future labs ‘ dan productuitstallingen positioneren. Dergelijke online workshop programma’s gaan veel verder dan het klassieke YouTube filmpje van ‘ How To ‘ en focussen eerder op ‘ Online Tutorials ‘ gekoppeld aan Do-it-for-Me dienstbetoon. De eerste resultaten zijn meer dan bemoedigend: 86 % van de nieuwe Home Depot Henry’s bevestigt dat ze voor 2018 substantiële bestedingen hebben gepland om hun huis en tuin in te richten, verfraaien e.d.

De boodschap van Destefano en Decker voor de buitenwereld is duidelijk: “ Revamp your Marketing and Product Communication for this promising segment with a remedial of eductional program“.

Inmiddels dringt het ook in onze contreien door: de snelheid waarmee trends overwaaien is ongezien. Wedden dat het weer dezelfde retailers zijn in Be-Ne-Fra-Lux die de mosterdzaadjes tijdig planten?

Het All Fields Retail DIY-Team is meteen al met de eerste opdracht aan de slag.