Home Depot inspireert ons andermaal

Home Depot inspireert ons andermaal

Wereldmarktleider wijzigt focus: Interne in plaats van organische groei
In een spraakmakend interview afgelopen week verrast CEO Craig Menear met de aankondiging van een gewijzigde focus: Home Depot heeft niet minder dan $11Mio veil om haar digitaal business model te optimaliseren. “In de periode 2019-2022 worden er niet minder dan 172 distributie centra geopend van de West – naar de Oostkust van de VS“ luidt het nieuwe project. Volgens Menear
vertegenwoordigt de online business van Home Depot inmiddels 7 % op een totaalomzet van circa € 100 miljard. Opmerkelijk is dat 45 % van de online bestellingen door de klanten op het winkelpunt opgehaald (Click & Collect). Tijdens dat specifiek winkelbezoek wordt door 20 % van die online klanten extra aankopen verricht. “Op basis van die analyse gaan we nu fors investeren in de optimale afstemming van het online koopgedrag op de winkelervaring. Zo gaan we onder meer extra lockers voorzien aan de buitengevel van de winkel, verkondigt de topman van Home Depot”.
De US Home Improvement markt doet het ondertussen meer dan behoorlijk dankzij de huismarkt die in volle expansie is. “We have a tailwind from housing; home value appreciation drives the project business” weerklinkt het positief op het hoofdkwartier te Atlanta. Het laatste kwartaal werd hoopvol afgesloten met een stijging van 4,4 % ten opzichte van dezelfde periode afgelopen jaar.
Home Depot is ‘s werelds marktleider in Home Improvement en DIY. De retailer uit Georgia telt nu 2.285 winkels verspreid over de 50 Staten, Canada en Mexico en stelt ruim 400.000 mensen te werk.

Auteur: Thierry Coeman
Bron: Atlanta Journal Constitution