Knipsel

DE TRANSFORMATIE VAN DE BUURTWINKEL

Hoe Louis Delhaize zich andermaal heruitvond?

De Beurs van de onderscheiding.  Een interpellerende naamkeuze voor een atypische beurs.

Ruim 150 voedingsleveranciers sloegen afgelopen donderdag de handen in mekaar met foodretailer Delfood om de ruim 350 zelfstandige uitbaters van Louis Delhaize winkels en zelfstandige detailhandelaars van onder meer tankstations hartelijk te verwelkomen in een idyllisch kader aan de rand van het Pajottenland. De harten van de bezoekers werden doorheen de 46 conceptstanden al snel veroverd.  Iedereen was van meet af aan overtuigd dat Louis Delhaize hen hiermee voorziet van optimale werkinstrumenten om nog steeds het verschil uit te maken in een fel concurrentieel voedingsdistributielandschap.

Terwijl alle food retailers zich verder wapenen om de strijd voor e-commerce aan te gaan, zweert Louis Delhaize bij de strategie van proximity & convenience, onderbouwd met een uitmuntend category management beleid en dienstbetoon.  Dusalniettemin met de wetenschap dat de veranderende en wispelturige consument prijsbewust blijft.
In dit perspectief werd een doordachte private label strategie uitgedokterd onder het huismerk ‘ Louis ‘.  Ruim 300 geselecteerde producten, met een bewuste voorkeur voor ‘ Made in Belgium ‘ vormen samen het nieuwe, onderscheidende aanbod waarmee de 142 jarige Louis Delhaize zich opnieuw weet te heruitvinden.

Het aanbod is verrassend en werd door de ruim 750 bezoekers met ontzettend veel lof rond gebazuind. In het bijzonder de selectie van exclusieve, verse producten voor de eindejaarperiode, waaronder tapas en aperitiefhapjes ‘ pick & mix ‘, het ‘ Traiteur on the Go ‘ assortiment van huisleverancier Nonna en de gezonde tussendoortjes Dry Top werden hoog aangeschreven.

Jean-Marc van Cutsem, CEO van Group Louis Delhaize Belgium, mag best wel fier en trots zijn op de manier waarop hij met zijn uiterst sympathiek management team honderden zelfstandigen andermaal enthousiast wist te maken voor hun bijzonder respectabel beroep en missie.
Net zoals met zijn vermaarde NB Gin positioneert hij zich nogmaals als de Rolls-Royce van de Belgische buurtwinkel.

All Fields feliciteert Jean-Marc, Didier, Pascal, Pierre, Olivier, Nicolas en Kristel oprecht en wenst het ganse team het allerbeste toe.

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>