Eisenwarenmesse_blog_banner

Belgische DIY hoort het in Keulen alweer donderen

De bestaansreden van DIY heruitvinden

Binnen tien dagen  vangt de tweejaarlijkse  DIY  -‘ transhumance ‘ aan richting Köln. Zowat 120.000 bezoekers uit alle hoeken van onze planeet (tijdens de vorige editie werd de kaap van 50 landen overschreden) trekken dan naar het Mekka van de DIY.
De Eisenwarenmesse is niet zomaar dé beurs voor de Doe-het-Zelf sector, deze beurs is gewoonweg‘ incontournable ‘ geworden voor allen die in DIY en PRO een rol van betekenis vervullen. Köln is telkens weer een  ‘ must ‘ voor éénieder die de nagel nog steeds op de kop wil slaan in zijn vakgebied. Op een oppervlakte van om en bij de 150.000 m² vertonen 2.700 exposanten, waarvan 80 % uit het buitenland, welke innovaties de klusser morgen kunnen verwachten op de winkelvloer: “  De toekomst vervoegen met de dagelijkse werkelijkheid “ , verwoordt Olivier Coeman, managing director van All Fields, het krachtig. “ Technologie stuurt alsmaar sterker het innovatief karakter van productontwikkeling aan “, verduidelijkt Olivier, die elke werkdag van het jaar, met zijn team , perfect aanvoelt hoe de eindgebruiker zijn eindbeslissing neemt inzake de aankoop van gereedschappen. “ Niet alleen wordt gereedschap en toebehoren alsmaar meer vernuft, echter binnenkort zorgt 3D ervoor dat de eindgebruiker zelf ontwerper wordt “, voegt hij er aan toe.

Work hard, Rock hard

Het beursthema spreekt jong en oud aan en dat is bijzonder goed ingeschat gezien de grote uitdaging om de klusijver terug op te wekken, vooral bij jongeren.  “ Eén van de cruciale bekommernissen voor de sector is net de teloorgang van de klusvaardigheid door het feit dat er geen’ generatie-overdracht ‘ meer plaats vindt”, benadrukt de zaakvoerder van het Belgisch Field Marketing agentschap, gespecialiseerd in DIY en Pro.

Leerrijke ontmoetingsplatforms

Eisenwarenmesse verrast straks ook met een nieuw initiatief onder de noemer D-Summit, waarbij, in samenwerking met Fediyma, jonge uitvinders in de start-Up Village, op het centraal hoofdpodium  (EisenForum) , op zondag en maandag 4 en 5 maart a.s., hun visie brengen over de klustechnologie van morgen onder de noemer ‘ Industry 4.0. Daarnaast wordt (Hall 5.1) de ‘ DIY Boulevard ‘ alvast weer de trekpleister voor ‘ merkenstrategie ‘.  Op deze plaats, in samenwerking met Haus & Garden, de Duitse koepelorganisatie voor DIY en Tuin,  bundelt de beursorganisatie de essentie van het totaalaanbod op één rechte lijn.

Samen met enkele protagonisten uit de Belgische DIY, bezoekt All Fields de Eisenwarenmesse met een kritisch en visionair oog en brengt u ongetwijfeld een uitgebreid verslag uit in de volgende blog.  De twaalf Belgische stands worden dan uiteraard extra in de kijker gezet.

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>